Hoe ondersteunt een QR bestel app het horeca personeel?

QR bestellen in de horeca

// Jamezz ALGEMEEN

Hoe ondersteunt een QR bestel app het horeca personeel?

 

Hoe ondersteunt een QR bestel app het PERSONEEL IN DE HORECA?

Personeel in de horeca is schaars geworden. De lonen gaan omhoog en het huidige personeel is kostbaar. Hoe ga je als ondernemer om met dit fenomeen? En hoe kan de QR bestel app hierin ondersteunen?

 

We moeten door

De maatregelen zijn voor nu geschrapt, maar het ontslagen personeel komt niet meer terug. Horeca ondernemers moeten door, en doen -meer dan ooit- een beroep op digitale ondersteuning.

Maar hoe zit dat eigenlijk? Hoe ondersteunt een QR bestel app het personeel in de horeca? We noemen drie belangrijke effecten van het gebruik van QR bestellen: 

 

1. Minder loopbewegingen, minder personeel 

Tijd kost geld. Vooral in de horeca. En een bestelling opnemen en afrekenen vergt nogal een aantal loopbewegingen. Menukaart halen, naar de tafel lopen, terug lopen en later de bestelling afrekenen. Bij elkaar ben je al gauw ruim vijf minuten kwijt per tafel, en daar heb je mensen voor nodig.

Door gebruik te maken van de QR bestel app neem je deze loopbewegingen weg. De gast bestelt zelf via een eigen smartphone en betaalt direct via de QR code. Hierdoor kan jij een stuk efficiënter werken, met minder personeel. 

 

2. Minder personeel, meer omzet 

Omzet wordt gegenereerd door bestellingen, upsell en klanten die blij worden van je service. Hoe kun je met de huidige schaarste van horeca personeel toch meer omzet draaien? De QR bestel app helpt je hierbij. Namelijk:

• Gasten hoeven niet altijd te wachten op een medewerker en bestellen wanneer zij dat willen. Dit biedt een extra service, voorkomt irritatie bij drukte en genereert meer omzet door een hogere bestelfrequentie. 

• Daarbij haal je het maximale uit de QR app door gebruik te maken van effectieve upsell mogelijkheden. Een pop-up als: ’‘Bitterballetje bij je biertje?’‘ doet het bijvoorbeeld erg goed. En daar heb je op dat moment geen extra medewerker voor nodig, terwijl er wel meer wordt besteld. 

 

QR bestel app voor horeca personeel

 

3. Meer omzet, meer tevreden gasten

Deze is simpel. Wanneer er meer mensen bestellen -en vaker- wordt jouw zaak duidelijk gewaardeerd. Dit is niet alleen afhankelijk van de kwaliteit van je producten, maar ook zeker van je service.

Een mooie bijkomstigheid wanneer je gebruik maakt van QR bestellen, is dat men zowel meer, als vaker bestelt, omdat ze tevreden zijn over de snelle service.

Ook nemen gasten over het algemeen meer de tijd voor hun bestelling, en kiezen daardoor andere (lees: duurdere) producten.

Plus: in de tijd dat gasten normaal op een medewerker wachten voor een tweede ronde, is er allang weer besteld via hun eigen smartphone. Extra service betekent meer tevreden gasten, meer tevreden gasten betekent meer omzet.

 

QR bestel app voor horeca personeel

 

 

Wil je meer informatie? Klik hier en boek een gratis DEMO of kennismakingsgesprek in.

Mis geen relevante updates en schrijf
je in voor onze nieuwsbrief!

 
 
 

// Overleg met onze experts

Contact

© Jamezz 2024 // Algemene voorwaarden // Privacy verklaring // Cookies

server img Link naar Webfit Multimedia Webfit Multimedia