
WAT KOST EEN BESTELZUIL EN WAAR MOET JE OP LETTEN?
Een bestelzuil voor horeca en retail is ideaal als extra verkooppunt zonder personeel.
De meest bekende self-order kiosk ken je waarschijnlijk van de McDonalds, maar ook de zelfscankassa van
de supermarkt is een bekende vorm van een bestelzuil. Afhankelijk van jouw onderneming kies je een
betrouwbare softwarepartner. Daarnaast bepaal je ook de hardware waarin de self-order software wordt
geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een wandmodel, een tafelmodel, een enkelzijdig model, een dubbelzijdig
model of een zelfscankiosk. Benieuwd wat het kost om een bestelzuil aan te schaffen? Hier moet je op
letten:
Verschillende soorten bestelzuilen
Een bestelzuil heb je in verschillende soorten en maten. De belangrijkste vraag is: welke bestelzuil past
bij jouw horeca onderneming? Dat is afhankelijk van een aantal factoren.
Te weten:
- Jouw concept
- De grootte van je zaak
- Binnen- of buitenzuil
- Werkwijze
- Budget
Het is belangrijk om hier weloverwogen keuzes in te maken. Wil je bijvoorbeeld een bonnenprinter bij
je bestelzuil? Of misschien een keukenscherm? Je kunt ook met buzzers of sms notificaties werken.
Afhankelijk van jouw (gewenste) bestelprocessen kies je de bestelzuil en self-order software die bij je
past.
NOTE: Bij Jamezz bespreken we eerst altijd de vraag achter de vraag: “Wat wil je bereiken? Wat zijn je doelen?” Daarna kijken we samen naar welke software en hardware daar het beste bij aansluit. We gaan voor korte én lange termijn resultaten. Klik hier alvast voor meer informatie.
Waarom een bestelzuil in je zaak?
Een bestelzuil is een extra verkooppunt zonder personeel. Ideaal voor de lokale friettent, maar ook voor hotels, vakantieparken, luchthavens, koffietentjes, sportclubs en wegrestaurants. We zien ook steeds meer self-order kiosken in winkels staan. Dat klinkt ongezellig, maar er zitten enorm veel voordelen aan:
- Je kunt meer klanten tegelijk helpen
- Er ontstaat minder snel een wachtrij
- Mensen nemen meer tijd voor hun bestelling
- De gast bestelt daarom ook meer (tot wel 22% per bestelling)
- De personeelsbezetting wordt veel makkelijker
- Een bestelzuil is zeer betrouwbaar en nooit ziek
- Een bestelzuil heeft slimme upsell en cross-sell functies
- Er zijn eindeloze mogelijkheden wat betreft de soft- en hardware
- Je werkt al met een bestelzuil vanaf €100,- per maand
Wat kost een bestelzuil?
Self-order software voor een bestelzuil kun je zo gek maken als je wilt. Bij Jamezz zien we heel veel concepten voorbij komen en niets is ons te gek. Wij bouwen bijvoorbeeld ook software om zowel pin als cash betaalmogelijkheden te integreren. Onze klanten lopen uiteen van luchthaven Zaventem tot aan de lokale sushizaak. Echt iedere horeca ondernemer kan profiteren van de voordelen van een bestelzuil.
Om je een beeld te geven van de kosten voor een bestelzuil delen we een globaal kostenplaatje:
Softwarepakket bestelzuil
Maandelijks abonnement: vanaf €100,- tot
€250,-
Opstartkosten: vanaf €425,-
Eigen printpakket: ?
Hardware
Afhankelijk van welk model bestelzuil je wilt begint de eenmalige
investering bij ongeveer €3000,- per kiosk dat kan oplopen tot €10.000,- voor een extravagant model.
Zoals je leest is het dus afhankelijk van jouw business, je wensen en je budget. We hopen je hierbij een beter beeld te geven, maar we snappen ook dat je meer wilt weten wat dit voor jouw zaak betekent.